Asid Lemak Omega-3 Boleh Mengurangkan Gejala Alahan atau Bersin - CIK MIL MILA

Wednesday, October 14, 2015

Asid Lemak Omega-3 Boleh Mengurangkan Gejala Alahan atau Bersin

 Penyelesaian kepada Bersin dan Asma


Omega Guard sangat baik untuk mereka yang ada masalah bersin setiap pagi. Bersin yang saya maksudkan ini bukan bersin yang sekali dua, tetapi yang berulang kali atau yang banyak kali sehingga menyebabkan keradangan paru-paru dan sesak nafas.

Kajian telah menunjukkan bahawa makan makanan yang tinggi antioksidan dan asid lemak omega-3 boleh mengurangkan gejala alahan atau bersin. Satu kajian 2007 menunjukkan bahawa kanak-kanak dari pulau Yunani Crete yang makan diet Mediterranean penuh buah-buahan dan sayur-sayuran, ikan, minyak zaitun, dan kekacang, yang merupakan sumber yang kaya dengan nutrien ini, adalah kurang kemungkinan untuk mendapat alahan dan asma berbanding diet yang kurang nutrisi ini.
Makanan lain yang tinggi antioksidan dan antihistamin semulajadi ialah seperti quercetin termasuk teh hijau dan makanan merah seperti epal, bawang merah, anggur dan raspberi. Bawang diketahui sebagai antioksidan semulajadi yang paling mujara. Jadi, banyak-banyaklah makan bawang  terutamanya bawang mentah. 'Chia Seed' dan ikan seperti salmon dan tuna mengandungi dos anti keradangan yang sangat baik iaitu omega-3 asid lemak. Ini kenyataan yang sangat tidak asing lagi.


shaklee cyberjaya, shaklee puchong
Asid Lemak Omega-3 Boleh Mengurangkan Gejala Alahan atau Bersin



Satu kajian 2007 wanita hamil mendapati bahawa anak-anak yang ibu-ibu makan paling epal semasa mengandung adalah kurang kemungkinan untuk mendapat asma doktor pada umur 5 tahun, berbanding dengan anak-anak yang ibu-ibu makan sedikit buah epal. Ingat tak peribahasa ini, an apple a day keep your doctor away?
Yogurt juga baik untuk penyelesaian masalah ini kerana ia mengandungi probiotik, atau bakteria sihat yang juga boleh membantu sistem imun untuk bertindak balas lebih sesuai kepada alergen seperti debunga. Probiotik membantu mengimbangkan bakteria baik dalam usus anda yang menyokong sistem imun anda dan membantu mengurangkan tindak balas alahan 

Secara ringkasnya, saya sangat menggalakkan pengambilanOmegaGuardTM dalam diet harian kita. Tak perlulah nak tunggu sehingga kita bersin, sesak nafas atau alahan baru nak ambil sebagai ubat. Silap tu. Pencegahan adalah lebih baik.  

Kenapa mesti OmegaGuardTM tetapi bukan jenama lain?


Sangat-sangat berbeza!

Minyak ikan tulen berkepekatan tinggi

OmegaGuardTM membekalkan spektrum luas asid lemak omega-3 gred farmaseutikal yang asli dan tulen.

Minyak Ikan

OmegaGuardTM membekalkan spektrum luas asid lemak omega-3 yang terdiri daripada tujuh komponen utama, termasuk EPA untuk kesihatan keseluruhan dan DHA untuk fungsi dan perkembangan minda yang normal. Satu sajian OmegaGuard membekalkan 990mg asid lemak omega-3.

Gred Farmaseutikal yang Tulen

OmegaGuardTM dihasilkan melalui proses proprietari penyulingan molekul berganda yang bertujuan untuk meningkatkan kepekatan asid lemak omega-3 dan pada masa yang sama menyingkirkan bahan-bahan berbahaya seperti merkuri dan plumbum yang sering mencemari pelbagai spesis ikan.
Kelebihan Omega 3 dalam Omega Guard Shaklee

In shaa Allah, dengan usaha kita istiqamah mengambil Omega Guard yang sangat baik ini dengan izin Allah tak mudah sejuk, bersin, selesema ataupun alahan-alahan lain.

Seperti biasa, dapatkan Omega Guard dari saya dengan harga promosi bulan Oktober ini. Salam sayang, salam ukhuwah.

Whatapps/sms: 019 2250752
Email : normila.muhamad@gmail.com
Add FB: https://www.facebook.com/normila.muhamad
Like Fan Page: https://www.facebook.com/MamanurinsVitaminShop
COD sekitar Cyberjaya, Puchong dan kawasan sekitarnya.

Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EKSKLUSIF dengan setiap pembelian ISTIMEWA untuk anda!

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit   

No comments: