Kesihatan Wanita - CIK MIL MILA

Tuesday, April 2, 2013

Kesihatan Wanita

Dalam membantu wanita menangani isu kitaran haid,PMS dan proses menapous, Shaklee Women's Health Solutions telah menyediakan keperluan unik yang diperlukan oleh setiap wanita untuk setiap peringkat usia

GLA Complex

GLA, Vitamin E, dan Minyak Benih Bunga Matahari



GLA (asid linolenik gama) digunakan oleh ramai wanita untuk memelihata kesihuntumengaknjang kitaran haid setiap bulan. GLA merupakan sejenis asid lemak Omega-6 yang digunakan oleh badan kita untuk membentuk prostaglandin-bahan berkesan berupa hormone yang membantu badan mengawalatur proses badan yang normal. Minyak benih bunga matahari adalah salah satu sumber asid lemak Omega-6. Ia mengandungi vitamin E yang membantu melindungi dinding arteri dan menyokong sistem imun dengan memelihara integriti sel.



*Menggalakkan kesihatan yang baik semasa kitaran haid
*Menyokong system imun
*Minyak Borage, yang mengandungi GLA semulajadi yang sangat pekat dalam bentuk yang mudah diserap

Saya sendiri ingin berkongsi pengalaman. Saya merupakan seorang ibu kepada dua orang puteri. Puteri pertama dilahirkan secara pembedahan.Begitu juga yang kedua. Jarak pembedahan genap setahun. Yer sangat berisiko. Tapi berkat doa dan kuasa Allah, saya melahirkan puteri yang sihat dengan selamat.

Selepas kelahiran puteri yang kedua, saya dinasihatkan untuk mengambil pil perancang atau 'contraceptive pills' untuk mengelakkan saya mengandung dalam wakru yang terdekat. Setelah berbincang dengan suami dan dokror saya membuat keputusan mengambil 'implanon'. Ia merupakan sebatang 4cm rod yang mempunyai hormon yang akan dirembeskan secara perlahan-lahan untuk tempoh 3 tahun. Kesannya saya tidak mempunyai mensus dan mengalami kecelaruan menstrual cycle. Kadan-kadang cuma staining.

Setelah melalui 3 tahun implanon dibuka dengan jayanya. Seharusnya period saya boleh kembali dengan normal. Ditakdirkan saya masih mengalami ketidakseimbangan hormon. Saya mengambil keputusan untuk merujuk kepada teman saya seorang dealer Shaklee. Saya mengambil set basic dan GLA. Belum pun GLA saya habis saya mendapat period yang sangat luar biasa. Selama 16 hari. Heavy dan meriah. Mungkin inilah yang tertangguh selama 3 tahun. Alhamdulillah.

Saya ingin kongsikan juga beberapa testimoni pengguna GLA Complex Shaklee.








Sekiranya anda ingin mencuba, boleh hubungi saya

Call/whatapps/sms: 019 2250752
Email: normila.muhamad@gmail.com
Add FB: Normila Muhamad
Like Fan Page: Mamanurins Vitamin Shop

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat dan mengubati sebarang jenis penyakit.

No comments: