Kecantikan Milik Setiap Insan - CIK MIL MILA

Wednesday, October 2, 2013

Kecantikan Milik Setiap Insan

Apa yang kita definisikan sebagai cantik?

Bagi kebanyakan kita, cantik tu tentulah muka yang cantik, cerah, badan yang ramping dan pandai bergaya dengan baju rekaan terkini. Sebenarnya bagi saya, cantik tu sebenarnya lebih kepada kesihatan dan kesejahteraan. Bayangkan kalau kita sihat dan mempunyai hati yang bersih. Past ianya akan terpancar di wajah kita. Itu lah yang sebenarnya yang indah dilihat oleh orang yang memandang kita.

Mempunyai kulit yang sihat sebenarnya tidaklah sesukar mana. Saya sendiri pernah mengeluh kenapa kulit saya tidak secantik orang lain. Hakikatnya, saya sedar, yang selama ni saya sangat culas dalam menjaga kesihatan saya. Ketika zaman kanak-kanak dan remaja, saya gemarkan makanan ringan dan minuman yang manis. Pengambilan air kosong saya tidak endahkan. Nah…inilah hasilnya. Kulit yang kering dan kusam. Kulit muka pula berminyak dan tidak sekata.


Bersama Shaklee, kami diajar bagaimana untuk memancarkan kecantikan dalaman kita kepada kulit yang sihat dan berseri-seri

1. Makan makanan yang bagus untuk kulit

Pernah mendengar kata bijak pandai-you are what you eat? Kalau di terjemah dalam bahasa melayu bermaksud-Andalah apa yang anda makan. Kajian masa kini mendapati makanan yang kaya dengan protein, kolagen dan polyphenol sangat berharga dalam membantu memperlahankan penuaan seseorang.

Protein 
Merupakan nutrien asas yang diperlukan oleh tubuh badan. Pengambilan protein secara konsisten meningkatkan keanjalan kulit. Kesannya, ia sangat berkesan dalam melambatkan penuaan dan mencerahkan kulit.

Kolagen
Semakin umur kita meningkat, kolagen yang dihasilkan dalam tubuh badan kita semakin berkurang. Dengan mengambil supplemen kolagen secara tidak langsung menampung kekurangan kolagen yang menyusut . Ianya membantu mengurangkan garis-garis halus di wajah dan meningkatkan keanjalan kulit keseluruhannya.

Nutrisi Polyphenol.
Polyphenol sangat kaya dengan antioksida yang mana ianya membantu memusnahkan radikal bebas. Kajian mendapati, dengan mengambil polyphenol sebagai supplemen harian, ianya membantu memperbaiki fungsi sel dan menggantikannya dengan sel sihat yang baru. Sememangnya ia membantu memperlambatkan proses penuaan.

2. Jaga kesihatan kulit

Cara yang paling penting ialah dengan menjaga kulit kita daripada terdedah dengan cahaya matahari. Pendedahan kepada cahaya matahari secara langsung dan berterusan boleh mengakibatkan garis-garis halus, jeragat dan kulit yang tidak sekata di wajah. Sebaik-baiknya gunakan produk penjagaan kulit yang semulajadi dan lembut untuk memanjakan kulit kita. Pakai ‘sunscreen’ dengan SPF15 keatas!

3. Gaya hidup yang positif , untuk kulit yang lebih muda

Bersenam
Senaman ringkas seperti yoga, ‘brisk walk’ atau berenang membolehkan kita menjalani kehidupan yang sejahtera. Ianya membantu kulit kita sentiasa sihat dan ceria.

Kurangkan tekanan
Bila kita tertekan, kulit juga akan tertekan. Kurangkan tekanan untuk kulit yang sihat. Perlu bijak dalam pengurusan stress.

Minum air dengan banyak
Jika kita kekurangan air, kulit akan kering dan boleh menggelupas. Minum air sekurang-kurangnya 3 liter untuk kulit yang sihat dan segar.

Bagaimana Shaklee boleh membantu anda mendapatkan kulit yang sihat dan cantik?


Shaklee Collagen Powder

Merupakan supplemen kolagen yang unggul, mengandungi 4,000mg kolagen RSS (sisik ikan merah) proprietary, sejenis kolagen tulen dan bermutu tinggi yang diekstrak dari sisik ikan merah. Kolagen Shaklee adalah sangat rendah dalam berat molecular sekitar 1,000 Dalton-amat mudah diserap oleh tubuh dan membantu meningkatkan sintesis kolagen pada lapisan derma dengan berkesan.

Kajian klinikal mendapati, Shaklee Collagen yang diambil secara berterusan selama 8 minggu menunjukkan kulit lebih cantik dan anjal sebanyak 71%.

Vivix

Minuman botani yang unik kaya dengan polyphenol berupaya mengaktifkan pengawalan utama genetik yang menolong melambatkan penuaan pada tahap sellular. Ianya mempunyai 4 Mekanisma Penuaan pada Tahap Sellular

Lebih sejuta botol telah dijual. Ianya merupakan supplemen antipenuaan terbaik di dunia yang dibangunkan selepas penyelidikan bertahun tahun oleh Shaklee.

ESP Isolated Protein

Merupakan protein lengkap yang berasaskan tumbuhan iaitu soya. Ianya semulajadi dengan rendah lemak, bebas kolesterol dan lengkap dengan 14gm protein soya yang sihat. Setiap hidangan membantu mengekalkan otot, membaiki tisu dan membetulkan hormon dan enzim dalam badan.


Nutriwhite Skin Care
Merupakan campuran 16 nutrien botani yang kuat membantu mengurangkan penampilan melanin yang sedia ada untuk mewujudkan kulit lebih putih,lebih cerah dan berseri seri

Tips eksklusif untuk pelanggan saya.

COD di kawasan berikut:- Puchong, Cyberjaya, Putrajaya, Bandar Baru Bangi, Serdang, Seri Kembangan, Equine Park, Pasar Borong Selangor, Pulau Meranti, Highway MEX, Bukit Jalil, Sri Petaling, Kuchai Lama, Klang Lama, Sg Besi, Kem Sg Besi, UPNM, BTS, The Mines dan kawasan-kawasan sekitarnya.

Call/whatapps/sms: 019 2250752
Email : normila.muhamad@gmail.com
Add FB: Normila Muhamad
Like Fan Page: Mamanurins Vitamin Shop
Blog: www.mamanurins.blogspot.com

No comments: