Sandwich Sardin. Mudah, Sedap dan Cepat - CIK MIL MILA

Friday, February 7, 2014

Sandwich Sardin. Mudah, Sedap dan Cepat

Malu nak sharing ni, tapi ada yang bertanya macam mana nak buat sandwich yang sedap, mudah dan pantas.

Sebab kalau beli, satu set pun berharga RM2.00. Itu yang biasa, belum cerita yang kedai mahal-mahal ala-ala Subway atau O'Briens.

Ok. Pendekkan cerita

Bahan-bahan

1 buku roti Gardenia atau brand lain pun tak apa
1 tin sardin Ayam Brand. Saya suka brand ni. Boleh ganti dengan mackerel
Mayonis. Saya suka brand Lady Choice
Bawang besar-dihiris nipis, kalau perlu guna penyagat.
Cili merah-juga dihiris nipis/sagat
Timun-dibuang bijinya supaya tidak berair, atau lebih elok guna timun jepun. Disagat nipis

Cara-cara

Buangkan sos tomato di dalam tin sardin. Tinggalkan ikannya sahaja. Jangan buang pula ikan tu. Kih kih. Nak buat filling apa kalau kena buang ye tak. Guna garfu untuk hancurkan. Saya suka hancurkan hingga halus. Masukkan mayonis. Banyak-banyak. Ikut suka citarasa anda lah nak banyak mana. Masukkan bawang besar dan cili merah. Filling nya sudah siap.

Untuk timun, boleh masukkan kemudian. Sebab saya tak suka timun yang soggy.
 
Sapukan roti dengan mentega atau butter kalau suka. Saya buat bila rajin sahaja. Hehe. Untuk jimatkan masa, saya tak gunakan butter. Kadang-kadang saya masukkan cheese slice brand Chesdale.

Ambil roti, masukkan filling. Kemudian potongkan bahagian kulit roti dengan kemas. Gunakan pisau yang besar dan tajam. Setelah selesai memasukkan filling dan dipotong kulitnya, masukkan timun yang disagat nipis.

Susun cantik-cantik macam ni ye. Hehe

Perasan tak row yang lagi satu tu tiada timun? Itu sebenarnya untuk anakanda saya yang dua orang tu. Bukan sahaja timun, bawang pun tiada. Kadang-kadang tekak anak-anak pun perlu diambil kira. Raikan mereka.

Call/whatapps/sms: 019 2250752 
Email : normila.muhamad@gmail.com 
Add FB: https://www.facebook.com/normila.muhamad 
Like Fan Page: https://www.facebook.com/MamanurinsVitaminShop 
Blog Urus Akaun Bisnes Kecil: www.normilamuhamad.blogspot.com 
 
*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

1 comment:

  1. Wahh sedapnya. Boleh cuba untuk adik-adik breakfast di pagi hari sekolah!.

    ReplyDelete