Vitamin Shaklee untuk Pesakit Diabetis atau Kencing Manis - CIK MIL MILA

Tuesday, May 6, 2014

Vitamin Shaklee untuk Pesakit Diabetis atau Kencing Manis

Setelah kita jelas dengan diabetis atau kencing manis, terutamanya yang type 2, apa kata kali ini saya kongsikan dengan anda semua vitamin yang sangat membantu untuk mereka yang menderita penyakit ini.

Sebenarnya ada banyak vitamin yang membantu pesakit diabetis. Jika mampu ambil lah semuanya. Yang pasti jika anda punya budget yang besar, bolehlah beli Vivix. Ianya merupakan tonik anti penuaan yang baik untuk pesakit diabetis yang mana ia mengimpak 4 mekanisma utama penuaan selular. Dalam bahasa mudahnya ia mampu merawat sehingga ke tahap sel. 



Sila lihat rajah di bawah



Sel yang sihat memberi kesan kepada tisu, organ dan sistem yang sihat. Punca kepada diabetis ialah kegagalan pankreas menghasilkan insulin. Jika Vivix diambil secara konsisten, ia boleh mengurangkan komplikasi diabetis, malah untuk jangkamasa yang lama pankreas boleh menjalankan tugasnya iaitu dengan menghasilkan insulin secara semulajadi dengan cemerlang.

Vivix : Melambatkan Proses Penuaan di Peringkat Selular

Apakah 4 Mekanisma Vivix yang saya sebutkan tadi?

1. Kerosakkan DNA
Setiap hari, setiap sel tubuh diserang oleh hampir sejuta serangan yang merosakkan DNA. Serangan-serangan ini merosakkan pangkalan data genetik, menghasilkan satu "typo" (kesilapan dari yang asal) yang akan menganggu fungsi sel dan panjang umur. Ia melambatkan penghasilan AGE protein

2. Pengeluaran Tenaga Yang Kian Menurun Oleh Sel-Sel
Mitochondria (penjana tenaga) di dalam sel menghasilkan tenaga yang kita perlukan. Apabila kecekapan mitochondria menurun fungsi sel turut menurun. Apabila kecekapan mitochondria menurun fungsi sel turut menurun.

Ramuan Vivix menggalakkan biogenesis (pembentukkan baru) mitochondria untuk meningkatkan tahap tenaga di dalam sel.

3. Pengawalan Genetik
Pengawalan genetik menyumbang kepada deteriorasi (kemerosotan) umur pada tahap selular.

Di dalam satu penemuan utama, ujian klinikal terbaru, menunjukkan ramuan vivix mengaktifkan satu pengawalan genetik utama yang menolong melambatkan penuaan tahap selular

4. Penimbunan Protein AGE
Penimbunan berlebihan protein AGE (Advanced glycation end products) boleh menyebabkan kerosakkan tahap selular yang akan mengganggu keutuhan sel dan panjang umur


Ramuan Vivix adalah 10x kali lebih kuat dari resveratrol (kandungan unik dalam anggur "muscadine" untuk melambatkan pembentukan protein AGE

Apakah kandungan Vivix sehingga dapat membantu pesakit diabetis?

Kandungan utamanya ialah: RESVERATROL.

Resveratrol sangat memainkan peranan dalam memanjangkan usia kerana ia dapat melawan penuaan pada tahap sel


POLYGANUM CUSPIDATUM-Merupakan agen anti penuaan yang paling kuat.

  • anti-penuaan
  • anti-radang
  • anti- kanser

POLIFENOL LAIN

Anggur Muscadine

Sumber: Google

  • Kaya dengan resveratrol
  • Kuasa antioksida 40x lebih tinggi dari anggur biasa
  • Polifenol Asid Elergik-Menentang pertumbuhan sel-sel kanser
Elderveri Eropah

  • Mengandungi polifenol antosianin
  • Antioksidan yang kuat
  • Menghalang oksidasi kolesterol LDL
  • Memperbaiki penglihatan terutama untuk pesakit diabetis
Purple Carrot (Lobak Ungu)

  • Kaya dengan asid klorogenik-bertanggungjawab mengurangkan diabetis yang dikaitkan dengan pengambilan kopi
  • antioksida yang kuat
  • antibiotik semulajadi
  • anti-inflamasi yang kuat
Harga Vivix: RM 475 (RP). Biasanya sebotol boleh bertahan selama sebulan. Cara pengambilan akan diberitahu setelah pembelian dibuat kelak.

Adakah harga RM475 tu mahal? Hanya orang sakit saja yang menghargai kesihatan. Adakah anda rela orang kesayangan anda dipotong kakinya hanya kerana ingin menjimatkan RM475 itu. Sanggupkah anda melihat ibu bapa anda menderita sakit? Cadangan saya, apa kata adik beradik kongsi untuk membeli. Terpulanglah... Anda lebih tahu..


Biarpun begitu kami ada juga SET SUGAR CONTROL yang sangat popular.Mungkin agak sukar berbanding dengan Vivix kerana ia dalam bentuk tablet dan banyak pula jenisnya. Sangat berbaloi kerana satu botol boleh bertahan sehingga 4 bulan. Menjimatkan dan berkesan. Pilihan di tangan anda.

GLA COMPLEX - Ia memberi kesan positif pada diabetis neuropathy dan menghalang komplikasi diabetes. Merendahkan gula dalam darah, meringankan kebas dan kesakitan disebabkan oleh gula dalam darah yang tinggi.

B COMPLEX - Ini merupakan vitamin wajib untuk semua orang bukan sahaja penderita diabetis. Fungsi B complex ialah menukar makanan kepada tenaga iaitu dengan menukar lemak, karbohidrat dan protin kepada tenaga sekaligus mengurangkan masalah keletihan. Ia diumpakan seperti ini, apabila kita makan, ia sepatutnya ditukarkan kepada tenaga. Tetapi jika kita tidak punya vitamin B complex dalam tubuh, makanan itu tidak ditukarkan kepada tenaga sebaliknya ia menjadi lemak dan gula dalam darah. 



ZINC - Membantu pankreas untuk mengeluarkan insulin, mengekalkan fungsi insulin dan sangat baik untuk pemulihan luka 


 ALFALFA - Kromium (GTF), membantu menstabilkan gula dalam darah.



Hidup ini tentang membuat pilihan. Pilihan hari ini menentukan masa depan. Semoga Allah sentiasa memberi hidayah kepada kita.

Marilah kita membina kehidupan dengan sikap memberi. Untuk pertanyaan hubungi saya seperti yang di bawah. Salam sayang untuk semua. 

Call/whatapps/sms: 019 2250752 
Email : normila.muhamad@gmail.com 
Add FB: https://www.facebook.com/normila.muhamad 
Like Fan Page: https://www.facebook.com/MamanurinsVitaminShop 
Blog Urus Akaun Bisnes Kecil: www.normilamuhamad.blogspot.com 

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments: