Kenapa Sibuk Sangat Nak Buat MLM ni? Say NO to MLM?? - CIK MIL MILA

Friday, October 17, 2014

Kenapa Sibuk Sangat Nak Buat MLM ni? Say NO to MLM??

Cuba tanya saya, kenapa saya suka MLM ni?

Sumber: Google


Saya pernah terjebak dengan bermacam MLM. Ada yang memang bagus, ada juga yang tidak. Pendapat peribadi saya, sistem MLM memang sangat bagus, kalau ia disokong oleh syarikat yang stabil dengan pelan pemasaran yang adil, mematuihi syariah dan produk yang halal serta berkualiti (mesti ada kilang sendiri dan menjalani R&D).

MLM pertama yang saya buat, memang best. Upline yang bagus, syarikat yang stabil, bonus saya mencecah 4 angka juga. Masa tu saya bujang. Produknya memang excellent. Sebahagian produknya masih saya pakai hingga kini. Bila saya berkahwin dan beranak pinak saya stop buat kerana nilai motivasi dalam diri yang kurang. Saya tak salahkan syarikat tu, saya juga tidak salahkan upline saya. Memang salah saya. Hingga kini, saya masih berhubungan dengan upline dan sidelines saya. Bukanlah terhentinya bisnes itu, bermakna kami putus hubungan. Bila silatulrahim itu kerana Allah, in shaa Allah ianya akan juga berkekalan. Bila mereka mengetahui saya serius dengan Shaklee, mereka tidak pula membantah dan memburukkan syarikat ini. Saya salute dengan mereka yang sangat professional.

Bagaimana pula dengan Shaklee?

Saya jatuh cinta dengan Shaklee kerana produknya yang semulajadi, berkesan dan selamat. Tidak tahu pula ianya MLM. Bila saya yakin dengan produknya, saya mula berminat untuk berkongsi dengan sesiapa sahaja. Sejak itu, saya rasa saya perlu buat bisnes Shaklee kerana kebaikan produknya dan pelan pemasaran yang adil. Produknya mampu milik dan pesanan sentiasa berulang. Stok mudah laris dan tidak perlukan modal yang banyak. Tanpa modal pun boleh melakukannya tapi ada cara!

Yang ni part yang paling best dan yang buat saya jatuh cinta

Kelebihan bisnes internet Shaklee
  • Tidak pening dengan urusan pengeluaran, kos, buruh, stok bahan mentah dan sebagainya.
  • Kos marketing yang rendah-kreatif dengan guna blog, FB, flyers atau apa sahaja
  • Tidak memerlukan premis-saya buat di rumah sahaja. Guna HP dengan laptop. Dalam kereta pun boleh.
  • Boleh buka 'kedai' 24 jam sehari. Bangun tidur buka hp dah message order. Melompat suka!!
  • Sesuai dilakukan oleh surirumah yang sibuk tapi mahu membangunkan bisnes dari rumah.
  •  Pengeposan boleh dilakukan oleh pihak Shaklee secara online-save masa, save kos dan save tenaga
Yang sebenarnya, saya dah bosan bekerja dengan orang. Saya suka kalau anak-anak sentiasa bersama-sama saya. Kerja dirumah adalah yang paling sesuai untuk saya!

Call/whatapps/sms: 019 2250752 
Email : normila.muhamad@gmail.com 
Add FB: https://www.facebook.com/normila.muhamad 
Like Fan Page: https://www.facebook.com/MamanurinsVitaminShop
Blog Urus Akaun Bisnes Kecil: www.normilamuhamad.blogspot.com 

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments: